Concert HARTEBRUGKERK Leiden

Aanvang: 15:00
Locatie : Hartebrugkerk, Haarlemmerstraat 110, 2312 GD Leiden
Toegankelijkheid: Openbaar
Tickets: €17,- in voorverkoop € 15,- Kinderen t/m 12 jaar gratis onder begeleiding
Omschrijving:

ALPHENS KOZAKKENKOOR met authentieke muziek in monumentale HARTEBRUGKERK: een perfecte combinatie.

foto Alphens Kozakkenkoor 2023 kopie
Het Alphens Kozakkenkoor heeft dit seizoen twee leden mogen begroeten die een belangrijke bijdrage leveren aan de muzikale begeleiding van het koor.
Op de balalaika Natalja Shevchenko afgestudeerd aan het conservatorium in St. Petersburg, en winnaar van verschillende internationale en Europese muziekwedstrijden. Ze woont sinds 6 jaar in Nederland en geeft muziekles en ondersteunt verschillende professionele en amateurbands.
Konstatin Sysoev speelt gepassioneerd de balalaika-contrabas en heeft tot het jaar 2000 in verschillende bands gespeeld. Nu in Nederland kreeg hij de kans om de contrabas te gaan bespelen bij het Alphens Kozakkenkoor.
Twee aanwinsten waar dirigent Arkadi Gankin en alle leden zeer content mee zijn. Er zijn al mooie arrangementen ontwikkeld en ingestudeerd die het publiek hopelijk ook hier blij zullen verrassen zoals onlangs in de basiliek van IJsselstein .
Ook zal er in de HARTEBRUGKERK een gastoptreden zijn van de sopraan Yelena Guryeva. Zij kreeg haar opleiding (zang, piano en koordirectie) aan het muziekcollege van Petrpavlock in haar geboorteland Kazachstan. Sinds 2002 woont ze in Nederland en heeft in Gouda een eigen muziekpraktijk. Ook zij geeft een bijzondere kleur aan het concert.
Sheila Moens speelt al jaren trouw bij het koor op haar bajan. Zij voelt zich nu nog meer gesterkt door het prettige samenspel met de balalaika’s.
De monumentale Hartebrugkerk met zijn goede akoestiek zal er zeker toe bijdragen dat de gepassioneerde leden van het Alphens Kozakkenkoor zich geen betere locatie kunnen wensen om in deze nieuwe samenstelling een indrukwekkend concert te gaan geven.
U bent van harte welkom!