Selecteer de taal

Arkadi Gankin

Dirigent Arkadi Gankin is geboren in Gomel (Wit Rusland). Hij volgde zijn opleiding aan het conservatorium te Minsk, waarna hij jarenlang het vak van muziekdocent uitoefende. Hij is als muziekdocent naar Nederland gekomen en doceert nu aan muziekschool in Capelle aan den IJssel en geeft les op de Poesjkinschool in Leiden.

Verder is hij een veel gevraagde concertaccordeonist. Met zijn Russische accordeon, de bajan, treedt hij op bij de meest uiteenlopende muziekevenementen. Arkadi is dirigent sinds de oprichting in april 2007 van het Alphens Kozakkenkoor.

Het is een groot voordeel dat hij door zijn afkomst de koorleden kan toeleggen op de juiste Russische uitspraak.

Het Alphens Kozakkenkoor kent alleen amateurs maar door zijn gedrevenheid en enthousiasme heeft hij met dit koor een hoog niveau weten te bereiken. Het was dan ook een feest voor het koor om in 2017 in zijn geboorteland een aantal concerten te kunnen geven die daar veel indruk hebben achtergelaten bij de vele bezoekers en ook bij de koorleden.